Vår filosofi

Vi tror att alla företag och varumärken har något som gör dem extra tilltalande för resten av världen. Vårt jobb är att hitta detta ”något”, utveckla det till ett karismatiskt varumärke och sedan få fler att upptäcka det.

Vill man bygga ett karismatiskt varumärke måste man vara intressant på riktigt. Därför tror vi på kommunikation som deltar i samtal istället för att avbryta dem. Därför börjar alltid vårt arbete med att hitta våra kunders roll i redan pågående samtal. Och på så sätt bli ett varumärke som bjuder in till delaktighet och engagemang med potentialen att skapa fans snarare än lydiga konsumenter. Man kan kalla det att ha ”Det”.

Jakten på ”det”

Det är en strategisk kommunikationsbyrå i gränslandet mellan reklam och PR. Vår vardag handlar om att hjälpa våra kunder att bli så karismatiska som möjligt. Därför lägger vi stor vikt vid att förstå kraften i ett varumärke och framför allt det sammanhang vi kan kommunicera i. Vilket samtal kan vi bli en del av? Och på vilket sätt? Vi kallar vår insiktsmodell för ”Jakten på det”.

Vi jobbar i köpta och förtjänade kanaler. Digitalt och analogt. Allt för att göra våra uppdragsgivare synliga och angelägna för sina kunder. Inte bara i reklamblocket eller butiken. Utan i den verkliga världen. Därför tror vi inte på disciplin-silos (strategi, PR, DM, reklam, design) utan på plattformsoberoende kampanjer. Och det påverkar sättet vi bemannar oss, tar oss an projekt, jobbar med uppdragsgivare, internt och med utomstående partners.

En del av vår filosofi är att prova nya vägar för att utveckla oss själva

Det är därför vi har ett eget gym och en personlig tränare som varje vecka, året runt tar oss ut på taket för att försöka få våra muskler att börja samtala och våra hjärnor att vakna för nya tankar.

Det är också därför vi ibland tillåter oss pröva nya idéer på det privata planet. Hitintills har det lett till två antagna bidrag till Liljevalchs, en ny roman, nära tillgång till ekologiska matvaror, en bloggportal och en uppsjö möjliga idéer om produkter och tjänster. Många av de senare har dykt upp under våra ”Det”-dagar då vi avsätter en heldag för att i grupper hitta framtiden redan nu.