Svensk Byggtjänst engagerar i sociala medier

Svensk Byggtjänst Content marketing / Digitalt / Socialt / Strategisk händelse

Inom 10 år kommer en tredjedel av de som jobbar i byggbranschen gå i pension. Genom att utnyttja sociala medier har Svensk Byggtjänst påbörjat arbetet med att skapa en relation med den nya generationen.

Genom samtal med målgruppen såg vi att de yngre står inför stora utmaningar och känner oro. Kanske så stor att de sover dåligt på nätterna.

Detta tog vi fasta på och utformade en rad aktiviteter på temat för att skapa ett engagemang hos målgruppen. Här finns en film som berättar om hela  projektet.

03:30 Rapporten - Annonser

Priser & Nomineringar

  • Vinnare Swedish Content Awards 2016
Relaterade enheter

Hur sover byggsverige? Läs 03.30 rapporten

Hur sover byggsverige? Läs 03.30 rapporten

Vi ställde ett antal frågor till unga samhällsbyggare, bland annat i sociala medier. Våra farhågor besannades, 82 % av de unga samhällsbyggarna ligger vakna på natten och grubblar på jobbet.

AMA som ljudbok – Ett riktigt sömnpiller

AMA som ljudbok – Ett riktigt sömnpiller

När byggsverige vaknar mitt i natten och grubblar på jobbet finns en enkel lösning. Ralph Carlsson som läser AMA Hus 14. Vi använde tidsstyrda inlägg på Facebook för att nå målgruppen under vargtimmen.

Svensk Byggtjänst hjälper byggsverige att sova bättre

Svensk Byggtjänst hjälper byggsverige att sova bättre

Vi tog fram en serie filmer för att öka intresset för Svensk Byggtjänst för de yngre samhällsbyggarna. Filmerna går på Facebook och Twitter.

Hur mår Byggsverige? Ligger man vaken och grubblar på jobbet?

Hur mår Byggsverige? Ligger man vaken och grubblar på jobbet?

Vi har bestämt oss för att ta reda på vad byggbranschen tycker om sin arbetsdag. Är det vanligt att man grubblar på jobbfrågor hemma?